17 år och Mamma

Alla inlägg den 22 mars 2010

Av Johanna Berglund - 22 mars 2010 12:36

Ja som rubriken lyder så är jag nu hemma från sjukhuset, skulle igentligen in på tillväxtkontroll bara, men slutade med att jag fick ligga med ctg kurva i nästan en timme.


Enligt barnmorskan såg allt okej ut med henne, förutom att det har sjunkit igen, nu ligger hon på -18% och förra gången var det -17%.men det var ingen större fara med det, det som var lite värre var att jag har för lite fostervatten. inte lika bra det heller. iof så försvinner det ju mer och mer ju längre man är gravid. men jag låg under gränsen för vad dom som brukar ligga i vecka 41, och jag är i vecka 39. efter det så fick jag gå till läkaren,(alla andra gånger har dom bara frågat hur jag mått och gett mig en ny tid) denhär gången så pillade och kände läkaren där nere(alla kanske inte ville veta ) och jag var öppen 1.5 cm, och så  sa hon nått om livmoderhalsen som jag inte riktigt fattade, hon sa nått om att den brukar vara 4 cm tjock, och mit var bara runt 1.5 cm som hon kunde känna, och den biten var jag öppen. så livmoderhalsen var tydligen nästan helt borta.  10 min efter hon var där och pilla släppte slemproppen,(man känner ungefär som en klump komma ut) och det kände jag då när jag lagt mig i ctg kurvan för hon ville ha en liten koll eftersom jag hade lite vatten och att jag var öppen. så låg där nästan en timme, och dom kom och kollade hela tiden, sedan kom läkaren in efter 30 min och sa att  om ctg-kurvan såg bra ut fick jag åka hem MEN skulle komma tillbaka imorgon kl 08.00 så sätter dom igång mig. och om det inte såg bra ut skulle jag in till förlossningen direkt för att skrivas in och sättas igång. TUR att kurvan såg bra ut för jag är absolut inte pigg för att föda ikv, är så trött så jag vet inte var jag ska ta vägen. somnade inte förrän 4-5 inatt, och klev upp kl 7. så nu ska jag packa ner sista sakerna, plocka undan lite och lägga mig och vila.


vad innebär dethär då, jo, Jag och Juan åker in imorgon kl 08.00 för att jag ska sättas igång. Om inte mina värkar som jag har nu blir kraftigare om kommer mer regelbundet :) har haft värkar från att läkaren kollade. och "normalt" brukar förvärkar försvinna om man är uppe och går lite. mina har inte försvunnit än och jag har till och med vart på skolan och lämna tillbaka böcker och sånt :P


plus/minus med allt som hänt idag :)


+ våran älskade bebis kommer inatt eller imorgon!

- kommer ha jäkligt ont om några timmar. har ont redan nu av värkarna.

- Sista bilden på magen var den jag la ut i förrgår.

+ Ni kommer nu ist se bilder på bebisen ist för min mage :D


kommer inte på nåmer just nu, orkar inte tänka. måste fixa lite här hemma nu.. och som det känns så har jag inte tid att sitta vid datorn..  kanske uppdaterar senare ikv. annars imorgon. Kanske om vi åker in på sjukhuset innan imorgon ska jag försöka att slänga in ett inlägg här på bloggen. annars blire uppdate innan vi åker imorgonbitti..


BEBIS SNART, överlycklig, men börjar fundera om jag glömt att packa ner allting. självklart ska man bli stressad sista sekunden. :) Kram på er, och hoppas ni inte har lika ont som jag..

Av Johanna Berglund - 22 mars 2010 01:03

Kommentar till sjukhuset imorgon!
några frågor jag funderar över! :D
1.vilka namn och andra namn har ni som favoriter till lillbruden? :)
2.vad kommer hon heta i efternamn?:)
3.kommer du lägga ut bilder på henne när hon har kommit? :D
tack för en bra blogg:D

av julia Igår kl 20:43
1. För mig är det Leslie Chanel och Alexandra som toppar listan,för Juan är det olika ^^,
2. Vet inte än, men mitt och ett av Juans efternamn kommer det nog bli :)
3. ja, det kommer jag :)
vsg, jag gör mitt bästa, kul att du tkr den är bra :D

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Ovido - Quiz & Flashcards