17 år och Mamma

Alla inlägg under mars 2010

Av Johanna Berglund - 31 mars 2010 18:38


Idag har vi inte gjort så mkt, efter förra inlägget sov lilltjejen ganska länge så jag hann plocka undan ganska mkt här hemma :) och när hon vaknade var hon jätte hungrig och åt hur mkt som helst, brabra. fast inte så konstigt eftersom hon åt dåligt inatt och imorse. sedan var hon vaken länge så passade på att mysa lite med henne och masserade henne lite =) det tyckte hon om så massage ska vi fortsätta med :) också tänkte jag att hon skulle få ha lite finkläder på sig, menm det kunde hon inte då alla strumpbyxor var föör stor, även dom som juan nyss köpt som var storlekarna mindre än hon har igentligen. förutom ett par som är utan fot, dom var lite lång men gjorde inget, men båda klänningarna hon har var för stor. ^^


Hennes navelstump ramlade av idag, det luktar illa, får man tvätta där ? det verkar fortfarande vara sår under ? ska be juan kolla sen när han kommer.


Han åkte iväg med Sua för att köpa ett par skor :) och jag fick också ett par :D lägger in bild på dom sen ;)




efter att vi tog kort somnade hon på mitt bröst =)

  

" Hej , Jag heter Channel och jag älskar att suga på mina händer " =D <3

  

Hon har blivit otroligt stark i nacken, och om hon ligger på bröstet lyfter hon alltid upp huvudet och söker ögon kontakt med en, så sött :D

  

Idag försökte jag klä upp henne lite fint, men eftersom hon är så liten så resulterade det bara i att hon höll på att drukna i hennes klänning :P

  

såhär fin var hennes säng när vi kom hem igen :)

  

Samma dag som vi åkte hem från BB :) 

  

Av Johanna Berglund - 31 mars 2010 13:22

bytte namn till bloggen, så nu heter jag Channelismylife.bloggplatsen.se :)



Av Johanna Berglund - 31 mars 2010 12:55

Vet inte vad det är med lilltjejen just nu, hon äter inte riktigt, hon sover inte bra, och när hon "vaknar" igen så är hon hungrig. plus att hon verkar ha svårt att andas, och lite hosta. måste ringa bvc, hoppas hon inte blivit sjuk :(


Annars så är allt bra, mina bristningar börjar läka, tummen upp till det =)

Magen har dragit in sig jätte mkt :D hade ju aldrig någon stor, men endå :D


Nu har lilltjejen somnat igen så ska hoppa in en snabbis i duschen och skölja av mig :)  kram på er


Av Johanna Berglund - 29 mars 2010 22:52

japp, idag var vi på sjukhuset igen för återbesök, barnundersökningen gick bara bra. som förra gången så såg allt jätte bra ut, hon har också gått upp i vikt, nu väger hon 3005 g :)  blev också så jag fick lite hjälp av dom där för hon har börjat vägra ta bröstet, så testade med ett mellanlägg, det fungerade nästan inte alls,, hon sög två tre gånger sen nekade hon igen , så får fortsätta pumpa ur och ge i flaska, det gör mig ingenting.. visst skulle gärna vilja att hon tog bröstet, men vill hon inte kan jag inte göra så mkt. 


Efter vi kom hem från sjukhuset så somnade vi alla tre :P sov bra länge, och när vi vaknade upp igen så gick vi upp till juans mamma för lite middag. nu väntar jag på att segjuan ska duscha så vi kan gå hem och lägga oss, Channel sover redan, men jag vill också sova. :)


imorgon kommer bror på besök också, ska han få träffa Channel för första gången =) skoj.


kram hej

Av Johanna Berglund - 28 mars 2010 00:44

ledsen att jag inte bloggat så mkt. men har inte orkat faktiskt antingen har jag tagit hand om lilltjejen, inte varit hemma eller bara slappnat av och tagit det lugnt. Och jag har prioriterat att vara med Channel ist för att sitta vid datorn.


ska försöka uppdatera iaf en gång per dag :)


I torsdags var vi ju på sjukhuset, dom kollade hennes hörsel och mätte nått, vet inte vad det var, också tog dom blodprov för medfödda sjukdomar. Hörsel var bra, och blodproverna vet vi inte, dom hör bara av sig om hon skulle ha nått av dom sjukdomarna, så vi får se till nästa torsdag :) igår så var vi hos juans mamma på kvällen, och idag tog vi barnvagnen och gick upp tills hans mamma igen, det var skönt att komma ut lite =)   på måndag ska vi till sjukhuset igen, då ska dom göra en till undersökning, likadan som dom gjorde dagen vi åkte hem, dom kollar höfterna, munnen, magen, ögena och sånt :)


nu ska jag ge henne mat sedan lägga mig, godnatt=)

Av Johanna Berglund - 28 mars 2010 00:40

1.hur ont på en skala 1-10 gjorde det att föda Channel? :)
2.kan vi få se lite mer bilder på den lilla gudomligt söta bruden? (endast om du har alltså!)
3.hur känns det i kroppen så här efteråt? :)
4. hur ser din mage ut? :)
5.hur känns det "därnere" ? :P

 

Svar:

1. det är nog 7, det var inte att föda henne som gjorde ont, det var värkarna.

2. det kommer nog, jag menar hon är bara 4 dagar gammal :)

3. det känns bra.

4. vet inte hur ja ska förklara, men själv tkr jag att jag ser "fet" ut, men det är en massa uttöjt skin :P

5. ja, med tanke på att jaf fick bristningar så svider det ju ibland, oftast när jag går på toa, också är det uppsvullet och "dunkar" som det brukar när man har sår och är uppsvullen :)

Av Johanna Berglund - 26 mars 2010 16:19

Channel är ju bara för söt :) just nu ligger hon och sover, och vi väntar på att Morfar Björn ska komma hit :)


Ja, pappa ska komma hit och träffa sitt första barnbarn :D hihi, också ska Julia komma hit, min lillasyster, får se vad hon säger då :) hon förstår inte att hon är moster och vad det innebär men endå :D

Och snart kommer Juan hem tror jag iaf, han åkte in på stan tidigare idag med en kompis. bland annat skulle han köpa lite kläder till lilltjejen, eftersom hon är så liten kan hon inte ha dom större kläderna :P också skulle han köpa nått till sig själv :)


nu vaknade lilltjejen upp, så ska ge henne mat nu.

Frågestunden är fortfarande igång :) så ställ en massa frågor :D

Av Johanna Berglund - 25 mars 2010 11:25

 Drar igång en fråge stund nu, ställ alla frågor ni vill veta så ska jag försöka svara så gott jag kan =) det behöver inte ha nått med Channel att göra. Vad ni vill.


Hur lång tid den är beror på hur många frågor jag får in. och när jag har tid att svara :)

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Ovido - Quiz & Flashcards