17 år och Mamma

Alla inlägg under april 2010

Av Johanna Berglund - 28 april 2010 19:59

Yes, fick hem paketavin idag, ska hämta dom imorgon :D hehe finally. hoppas dom från la redoute också kommer.. HUUUUR lång tid som helst tar dom på sig.. vrf ?:S ellos har på 3 dagar(imorgon) får hit mitt paket.. jag beställde från la redoute för 2 v sedan :S  herregud, aja hoppas den också kommer då :) står iaf på itnernet att den ska vara här imorrn :) nu ska jag ner i tvätt stugan så fort min svärmor eller Pame kommer, vill inte lämna C ensam :) kram hejs

Av Johanna Berglund - 27 april 2010 01:56

mm, som rubriken lyder så är hon 4 veckor och redan modell :) var idag till Lenár-bild och knäppte kort till tidningen, hon var helt underbar och gnällde/grina inte ett dugg, förrän efteråt ^^  beställde också egna som vi ska rama in och sätta upp på väggen. kommer väl i ST och Dagbladet i helgen, tror jag ^^ så håll utkik och tell me när ni ser bilden :)


nu ska jag lägga mig och sova, ska upp imorgon, duscha lilltjejen och sedan vänta på Pame så ska vi till birsta, sedan kommer Juan och Ximena också :)


Godnatt och kom ihåg att hålla utkik i tidningen till helgen :D kommer påminna er i varje blogg inlägg tills nån säger att dom sett bilden :D



Av Johanna Berglund - 25 april 2010 10:49

Om du föddes på 80- och 90-talet minns du att det var ..

• Vi som 'knackade på' hos våra kompisar utan förvarning när vi ville träffa dem.
Vi som slog in skolböckerna i fina papper/skydd för att vi behandlade dem med respekt.
Vi som på egen hand klippte i våra jeans innan de började säljas söndertrasade.
Vi som har sparat en blå/röd kudde fylld med märken såsom silverfisken och baddaren.
Vi som någon gång har haft en OKEJ poster upphängd på väggen.
Vi som samlade på allt - främst kapsyler och sudd.
Vi som på egen hand lärdes oss datorer/internet/fildelning.
Vi som upptäckte erotik genom ryska posten och snurra flaskan.

Vi som fyllde våra cykelhjul med kulor för att det skulle låta så mycket som möjligt när vi flög fram.
Vi som samlade på grodor/pingviner/lejon och elefanter från kinder äggen.
Vi som trodde att vi skulle bli rika när vi efter många år skulle sälja våra kulor, ishockeykort och pogs.
Vi som samlade på spice girls och backstreetboys-kort.
Vi som spelade in musik på kasettband genom radion.
Vi som läste OÄ i skolan.
Vi som smaskade omkring med Jenka, Shake eller Hubba Bubba i munnen.
Vi som fick köpa en piggelin för 4 kr.
• Vi som tyckte att Aaron Carter vad snyggast i världen.
Vi som inte fick slänga maten eftersom det fanns barn i Afrika som uppenbarligen var hungriga.
Vi som tyckte det var värt tiden det tog att surfa med 56k-modem.
Vi som använde telefonkiosk innan mobilerna kom.
Vi som fick förbud att använda tamagoshi på lektionerna.
Vi som älskade max antal växlar på cyklar.
Vi som var de som började med lunarstorm och vi som tog jävligt lång tid på oss innan vi hade hjärtat att sluta med det.
Vi som vara jäkligt skeptiska till MSN när det kom då MIRC faktiskt fungerade alldeles utmärkt.
Vi som såg Agneta Sjödin som programledare i småstjärnorna, och aldrig förstod hur fort barnen kunde förvandlas till stjärnor.
Vi som grävde oss ner i GB-glassen 'Skattkistan' med den lilla spaden för att komma åt leksaken som låg under.
Vi som lärde oss hantera MS Dos för att kunna spela pc-spel.
Vi som lärde känna Robert Gustavsson genom Björnes Magasin och inte Parlamentet.
Vi som går igång på 'När du hör den här signalen .. *pling* .. när du hör den signalen, då vet du att det är dags att vända blad. Då börjar vi ...'
Vi som var tvungna att blåsa i våra nintendospel för att de i överhuvudtaget skulle fungera, teknik; kraftigt men utan salivstänk.
Vi som knallade runt i buffaloskor.
Vi som minns när biobiljetterna kostade 50 kronor.
Vi som hade halskragar i spets  och våffelpermanentar hår på våra dagisfoton.
Vi som tittade på grodan Skurt.
Vi som hade träningsoveraller med knappar längs sidorna
Vi som i våra busringningar aldrig lyckades lika bra som Hassan gjorde på radio.
Vi som tyckte att vi var extremt välberesta genom timmar framför BackPacker.
Vi som hade bänkar med lock på.
Vi som åkte rullskridskor med 2 hjul fram och 2 hjul bak.
Vi som fick onödigt mycket information om att vi skulle ringa 112 i stället för 90 000.
Vi som gjorde fingerlekar med garn så som vaggan, eifeltornet och fiskenätet.
Vi som kunde ringa in och få chansen att spela Hugo i direktsändning (och tycka alla andra var så dåliga) för att vinna sega råttor av Sofi Propp.
Vi som vet hur man gör popcorn på spisen.
Vi som följde programmen Vänner&Fiender, SOS, Det kommer mera och Nu eller aldrig.

Av Johanna Berglund - 25 april 2010 10:28

  

Hittade en till dress som jag beställde.


Just nu ligger jag här i sängen och funderar på om jag ska lägga mig och vila en stund till, tills att pappa ringer :)  han ska komma och hämta mig för farmor fyller år. så jag och C ska ner dit och fika. Juan har match idag så han kan inte.


byeee

Av Johanna Berglund - 24 april 2010 15:04

    


Köpte lite nya kläder :) eller beställde. får väl hem dom i veckan. förutom den gråa tunikan den kommer 10 maj :O aja, jag kan vänta :D  men jag och lilltjejen kommer iaf matcha :)  såg först min jacka, sedan såg jag jackan till henne :D  var tvungen att köpa den med, fast dock är det några storlekar större än vad hon har så hon kan ha den i sensommar/höst :) men det gör inget. sen vet jag inte hur snabbt hon växer heller så.



nu ska jag städa lite här, diska och plocka undan, skicka upp juan på affären, och sedan ska jag och C duscha :)

Av Johanna Berglund - 22 april 2010 21:08

min lilla flicka är sjuk :/ imorse när vi vaknade så så var hon helt täppt i näsan, hostade jätte mycket och hade svårt att andas. o när jag mätte tempen med en napp termometer så stog det 37.5, och enligt instruktionerna ska man räkna på 1-1,5 grader med, så det blir 38-39. och det är ju feber. men har hört att det är vanligt att dom har 3 dagars feber, men hon är också snorig. och hostar. så blir det inte bättre till imorgon kväll så ringer jag min bm på lördag morgon :)  var upp på apoteket iaf och köpte koksaltlösning så hon slipper vara så täppt i näsan.


Men vad ska jag göra om det är feber då ? all barn alvedon är ju från 3 månader :/ :S  vet inte. får se om det blir bättre. hoppas :) <3


nu ska jag göra lite morötter och dipp och kolla på independence day :)

Av Johanna Berglund - 21 april 2010 20:04

imorse gick vi till soc, skulle vara där 9. lilltjejen vaknade runt halv 7. och jag var hur trött som helst, så vi latade oss imorse och la oss i sängen och jag ammade henne medans jag "sov". sov lite halvt, vaknade till emellanåt och tittade så hon åt och om hon var klar. sen somnade hon igen vid 7 ungefär. så jag la mig och sov till 8, sen klev vi upp klädde på oss och gick bara ^^,


efter det så åkte älsk till skolan så jag och C gick hem och sov en stund till. sedan hade vi tid kl 2 på bvc och väga och mäta lilltjejen igen :) denna gång väger hon 4140 gram och är 52½ cm :)

nästa tid blir nog nästa vecka då kommer hon ha enmånads kontroll. då undersöker dom samma som dom gjorde på sjukhuset :) när dom kollar  höfterna, ögonen, lyssnar på hjärtat och såna saker :)


dethär blogg inlägget har nu tagit mig en timme att skriva. fick helt plötsligt för mig att städa så det ser fint ut till älsk kmr hem. och när jag var klar vaknade lilltjejen och ville ha mat, nu ligger hon här på mig, för hon vill inte somna själv :P

jag tänkte göra morötter och dipp. men Juan får göra det ist :Phehe


sov gott inatt, tänker iaf jag göra :D


 Innan du var avsedd, ville jag ha dig.

 Innan du föddes, älskade jag dig.

 Innan du var en timme gammal, skulle jag dö för dig.

                                                  
      -Channel Yevenes

Av Johanna Berglund - 20 april 2010 19:18

ja idag var jag ju på birsta med mamma. åkte dit till halv 11, tog bussen hem 10 i 3. så har ont ont ont i ena mitt ben, och är lite trött :P klev faktiskt upp kl 6 imorse :P

fick leggings och en vit tröja till mig själv :) lägger in nå bild senare :) fick också lite kläder till lilltjejen, en var en klänning och leggings, och en body och 3 mössor :)


sen nästa vecka eller ännu nästa ska jag, C och juan åka  och shoppa, eller bara jag och C. Kanske ska ringa Ellen och fråga om hon vill följa med om inte juan vill :P


Nu har jag nyss ätit tacos :) överdrev med att lägga på som vanligt så fick inte ihop brödet :S  nu ska jag lägga mig och mysa med min lilla flicka, och dricka lite cola, och äta ballerina till :D efter blir det barca-inter och efter det ska jag och älsk se my bloody valentine i 3D :)


imorgon så ska vi till soc och bekräfta faderskapet :) skönt :D


hejdå :)

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
<<< April 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Ovido - Quiz & Flashcards