17 år och Mamma

Alla inlägg den 19 mars 2010

Av Johanna Berglund - 19 mars 2010 18:20

haha justee, glömde berätta att häromdagen när jag skulle laga mat gick brandlarmet igång, och då hade jag kokat ris, MEN det var inte bränt eller nånting, och ingen rök i hallen där den sitter. så fick panik för jag fattade inte varför den gick igång :S 

 och dagen efter så gick brandlarmet i hela huset. Och då fick jag ännu mer panik för jag låg och sov när den gick igång.. :S när den pipit i ca 10 min så stängdes den av och inget mer hände :S  vad gör man när brandlarm i hela huset går då ?:O  konstigt

Av Johanna Berglund - 19 mars 2010 16:53

http://kvp.expressen.se/nyheter/1.1923530/danmark-vill-forbjuda-13-hundraser


Vem bestämmer vilken hund som är farlig ? hundarna är inte det, varför fattar dom inte.. det är inte hundens fel, det är ägarens fel om hunden är agressiv.

Jag menar vilken hund som helst kan bli psyko och attakera folk med fel ägare.

Det är inte bara amstaff, dogo argentino m.m som kan attakera folk, en schäfer kan ju lika gärna flyga på en när man är ute och går.. Om man köper hunden för att man vill ha det som sällskapshund/familjehund och uppfostrar och tränar hunden efter det så blir det en sån hund,, spelar väl fan ingen roll om det är en pitbull eller ej. blir så arg när dom skyller allt på hundraserna. Pitbull och dom är inte framavlade för att vara kamphundar, det blev så på senare tid, men det var inte meningen när dom avla fram dom..  blir så less. vilken hund som helst kan bli världens goaste och aldrig röra någon eller skada någon, likadant att vilken hund som helst kan bli agressiv och flyga på varenda person som går vid dom. SKILLNADEN är att en Papillon inte gör lika stor skada som en pitbull gör, det är väl där det sitter i, men äru hundens fel ? NEJ.. uscha.. hatar människor som ska skylla på hundarna.. bara för att människor som inte har någon gärna förstör ryktet. Jag ska iaf köpa en amstaff till nästa sommar :) punkt slut, hade köpt en dethär året om jag inte skulle ha fått barn. så det är redan bestämt sedan länge, får bara skuta på planerna lite..


Och svar till Fanny om kommentaren på förra inlägget, när du fråga om vi bestämt namn, det har vi inte gjort än :) kommer vänta till att hon kommer ut och se vad hon passar i.


Och som jag hört från folk, så nej jag kommer inte döpa henne efter vad folk röstat, jag gjorde det som en rolig grej och se vad alla andra tyckte var fint.. har redan bestämt 3 namn som jag och juan tkr om, men sen om det ens blir nått av dom namnen är osäkert.


Aja, idag klagar jag på allt känner jag :) tröttheten ligger på och jag blir irreterad på allt nu :P iaf när människor inte kan tänka till.. :) kram på er

Av Johanna Berglund - 19 mars 2010 16:21

3½ timmes sömn, och 4 timmar på birsta är ingen bra kombination, men det var kul, var med mamma, det blev lite shopping :D fast inte för mina pengar, fick två tröjor till mig själv, och två bodies till lillan :) också hittade jag äntligen ett såntdär pannband jag sökt efter, men en liten rosett på, till småbarn =D vart en sån också =D också vart det lite andra bra saker som schamboo balsam, tvättlappar m.m =) =)


Nu en sista bild på magen, kanske hinner fixa fler sedan innan, men nu är det ju bara en vecka kvar till BF, och hon kan faktiskt titta ut när som helst =D 


          


In på sjukhuset på måndag på tillväxtkontroll och se hur hon växer och mår där inne. Förhoppnings vis sista innan hon kommer =) får se vad dom säger då, sist sa dom ju att om det fortsatte som det gjort hittills kanske det är bättre att hon får komma ut än att jag går över tiden. hmm, undra vad som sägs på måndag då :)


Jag tror iaf att jag kommit på problemet till att jag inte kan sova på nätterna, jag är nervös  helt enkelt :O för jag har ju inte ont eller så, och jag är alltid trött men somnar inte förrän 3-4 någon gång. får se ikv hur snabbt jag somnar, nu har jag inte vilat någonting under dagen heller, så lär ju vara utdöd ikv när jag ska sova.  Hoppas inte förlossningen startar ikv/inatt bara efter att jag rört på mig så mkt,, först imorse gick jag ju till juans mamma för att hämta tvätten från tvättstugan, och sedan gick jag därifrån till busshållsplatsen på E4:an, och sedan 4 timmar på birsta :P uscha mina fötter går sönder..


ska sluta gnälla så mycket nu, och jag vet vad ni kan få göra ;D kommentera med några låtar/artister som ni tycker är bra. Lyssnar mest på reggaeton, men kan lyssna på nästan allt annat också ;D så skriv vad ni tycker om :D

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Ovido - Quiz & Flashcards