17 år och Mamma

Alla inlägg den 5 mars 2010

Av Johanna Berglund - 5 mars 2010 11:52

Du anses nu vara fullgången och hos bebisen utvecklas de sista detaljerna. Den är nu omkring 49 cm från huvud till tå och väger c:a 3 kg. Under denna veckan kommer din bebis sannolikt att sjunka ned och fixeras med huvudet i ditt bäcken. Om det inte är din första graviditet så kan fixeringen komma senare. Du kommer förmodligen känna en viss lättnad när bebisen sjunker ned och trycket på dina revben lättar, medan å andra sidan trycket på din livmoder, bäcken och blåsa ökar så att ditt behov att kissa kan öka, samtidigt som vissa upplever smärta i ljumskar och ben.

 

Forskning har visat att stresshormoner kan påverka bebisen, så se till att koppla av, ha kul och ta det lungt.

Bebisen är fullt utvecklad och är egentligen redo att födas, men växer fortfarande och bildar mer fett, upp till 15 gram om dagen. Om detta är din första graviditet så är det vanligt att förlossningen sker närmare 40 veckor eller kort där efter, medan om det inte är ditt första barn så är det mer sannolikt att du föder tidigt. Se till att väskorna är packade!

Av Johanna Berglund - 5 mars 2010 11:36

Hjälp mig, jag vet inte, det känns som jag glömmer nått nu. men detta är iaf vad jag börjat packa ner i bb väskan :)


4 body's, kunde inte bestämma, sen är det bra att ha ombyte :)

4 byxor, samma där :)

tunn mössa.

blöjor, vet inte hur det är på bb om man får eller ej. bra att ha med.

2 par linnen till mig.

1 par mjukisbyxor.

2 par strumpor. ett par tjocka mysiga och ett par vanliga

4 par trosor, ifall det blöder igenom eller nått sånt.

Tandborste

Alvedon, för juan :)

några hårsnoddar

Dinglisen till lilltjejen. (gosedjur/snuttefilt i samma )

Dextro, lite energi :)


Detta ska jag packa ner i veckan när jag köpt


Amnings bh

amnings kupor

Bindor (stora, blöder mkt efter)

nånting att äta till juan( packas nog ner samma dag vi åker.)

godis

dricka

Frukt(lite svårt att ha frukt med då jag inte kan köpa den imorgon och vänta två veckor :p men får försöka ha hemma ofta )


ombyte till juan ska jag också packa ner :)



Men nu vet jag inte om jag glömt någonting, så kommentera gärna om det är nått annat jag bör ha med mig :)

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Ovido - Quiz & Flashcards