17 år och Mamma

Alla inlägg under oktober 2010

Av Johanna Berglund - 28 oktober 2010 21:28

VI SKA KANSKE FLYTTA TILL EN STÖRRE LÄGENHET :D SÅÅ HAPPYYYYY!!!!! HIIIHIII  SKA RINGA EN KILLE IMORGON OCH KOLLA OM 2AN FINNS KVAR :)  FINNS DEN INTE KOMMER JAG BLII VÄÄLDIGT LEDSEN :( OM DEN FINNS KVAR KOMMER JAG BLI ÄNNU LYCKLIGARE ÄN NU :D ALLT FLYTER PÅ SMIDIGT JUST NU. OCH OM DET FORTSÄTTER ATT FLYTA PÅ SÅ FLYTTAR VI FÖRMODLIGEN UNDER NOVEMBER BÖRJAN AV DECEMBER NÅGON GÅNG :)

Av Johanna Berglund - 20 oktober 2010 12:23

CHANNEL HAR NU I FLERA DAGAR FÖRSÖK DRAGIT SIG UPP SÅ HON STÅR I SPJÄLSÄNGEN :P OCH JAG KAN SÄGA IDAG ÄR EN SÅN DAG DÅ JAG ÄR VÄLDIGT GLAD ÖVER ATT JAG OCH JUAN SÄNKTE NERALLT ETT STEG :) FÖR NÄR JAG VAKNADE IMORSE SÅG DET UT SÅHÄR   OCH JUST NU VÄGRAR HON LIGGA  I SÄNGEN. VÄLDDIGT KUL, NOOT FÖR JAG VILL ATT HON SKA SOVA FÖR HON E SÅÅÅ TRÖTT OCH GRINIG, MEN NEEEJ HON VILL INTE LIGGA FÖR HON HAR UPPTÄCKT HUR KUL DET ÄR ATT STÅ UPP!                                                                                                                                          DET ÄR SÅ ATT JAG TÄNKTE KÖRA IGÅNG EN UNDERSÖKNING, EFTERSOM JAG BÖRJADE GÅ NÄR JAG VAR 10 MÅNADER, OCH JUAN BÖRJADE OCKSÅ GÅ NÄR HAN VAR 10 MÅNADER. OCH CHANNEL HAR VARIT HYFSAT TIDIG MED ATT KRYPA, OCH MED ATT DRA SIG UPP OCH STÄLLA SIG. NÄR MAN HÅLLER HENNE SÅ HON STÅR BÖRJAR HON GÅ SJÄLV. MEN NU TÄNKTE JAG ATT NI SKULLE FÅ GISSA, NÄR TROR NI CHANNEL KOMMER BÖRJA GÅ HELT SJÄLV UTAN STÖD ? RÖSTNINGEN HITTAR NI LÄNGST NER PÅ VÄNSTER SIDA :)

Av Johanna Berglund - 19 oktober 2010 19:16

Denali klanen kommer att spelas av dessa :)

 

 

Skådespelarna!

Casey Labow - Kate

Christian Camargo - Eleazar

Maggie Grace - Irina

Mia Maestro - Carmen

MyAnna Buring - Tanya

 

 

  

Casey Labow - Kate

  

Christian Camargo - Eleazar

  

Maggie Grace - Irina

   

Mia Maestro - Carmen

  

MyAnna Buring - Tanya (som är en svensk skådespelerska)

 

vad tror ni ? är dom som ni föreställde er ?

 

 

Jag kan säga att jag väntar med spnning på den nya filmen(filmerna?) !!

när jag får reda på nått nytt slänger jag in de här, om ni vill ?

Av Johanna Berglund - 19 oktober 2010 19:11

en twilight nörd (a) så tänkte jag nu skriva lite om dom och avslöja lite nya skådespelare :) bland annat denna underbara söta lilla flicka som ska spela ????        

yees, den lilla söta flickan Mackenzie Foy ska spela Renesmee Cullen, Bella och Edwards dotter :D

Av Johanna Berglund - 19 oktober 2010 18:46

F;

  

1. vad är Nels hela namn ?

2. vad heter Nel i mellannamn ?

3. har Nel gröna ögon ?
4. är det mest du som tar hand om henne ?
5. när ska Nel börja på dagis ?
6. vad ska du göra när hon börjar på dagis ?
7. hur ser en perfekt dag ut för dig ?
8. hur mycket betyder Nel för dig ?

9. om du skulle bli gravid nu skulle du behålla det då ?

10. skulle du kunna tänka dig ett till barn när Nel blivit lite större ?


Svar ;

1. Channel Alexandra Margareta Berglund Yevenes

2. Hennes mellannamn är Margareta Berglund*

3.Channels goofing är fortfarande ett mysterium, ibland är dom ljusbruna ibland gröna, men oftas grön !

4. Ne det skulle jag väl inte säga. Men det är jag som tar med henne mest överallt !

5. Hon kommer börja dagis höstterminen -11, jag tkr att det är lite dumt att sätta henne på dagis nu I mars när hon fyller 1, eftersom det bara är 3½ månad till hon kmr sluta, för jag kommer ha henne hemma så fort jag slutar skolan.

6. Jag går ju I skolan och har praktik, och det kommer jag fortsätta med, förhoppningsvis blir det lite enklare då eftersom man inte behöver leta barnvakt !

7. En perfekt dag för mig, är helt enkelt en dag när jag får sova ut på morgonen, äta en hotellfrukost(godaste som finns) och kanske spendera en heldag på stranden och grilla med familj och vänner =D

8. Ja det är svårt att beskriva för nån som inte har egna barn [antar att du inte har det] men hela världen, exakt hela världen, hon är ALLT !

9. Det är också en svår fråga, jag skulle nog inte ha samvete till att göra abort, men samtidigt inte behålla heller, vi har inte ekonomin eller boende för ett till barn, även om min farfar alltid sager finns det hauteur finns det stjärterum ^^

10. Jag skulle absolut kunna tänka mig ett syskon till henne, jätte gärna. Men inte än på minst 3-4 år =)

* anledningen till att hennes mellannamn bara är margareta är för att hon heter Channel Alexandra.


 Sofie:

Var det planerat att du skulle bli gravid eller blev det bara så? :)

Svar; det bara blev så =) världens bästa ”olycka” :D

 


Diana:

Vad gör du förutom att vara hemma med Channel? Har jag fått om bakfoten att du har börjat plugga? eller stämmer det? :) Om inte, hur länge planerar du att vara hemma och vara mammaledig? vad är planerna sedan? Stor Kram till er!

Svar; 

Men planerna efter skolan så hoppas jag ju på ett jobb såklart =)

ja som du ser längre upp så går jag ju I skolan och har praktik, så jag var bara mammal dig till hon var 5 månader =)

 


Av Johanna Berglund - 19 oktober 2010 02:19

VARFÖR FRÅGAR NI INGENTING?    FÖSTÅR NI HUR TRÅKIGT DET ÄR ATT BLOGGA OM INGEN UPPSKATTAR DET? ELLER ENS VILL LÄSA MIN BLOGG, VILL FRÅGA SAKER! HERREGUUD.. GODNATT

Av Johanna Berglund - 16 oktober 2010 13:19

JUST NU LIGGER JAG OCH NEL I SÄNGEN OCH KOLLAR PÅ ROBINSON, ELLER AA HON SOVER ^^  JUAN ÄR UPPE PÅ SYSTEMET OCH KÖPER NÅ GREJER FÖR HAN SKA UT IKV, SÅ BLIR ENSAM HEMMA MED NEL, NOOO PROBLEMOO. VILL GBARA INTE VARA ENSAM, HON ÄR INGE VIDARE SÄLLSKAP, MED TANKE PÅ ATT HON SOMNAR RUNT 9 NU FÖR TIDEN SÅ EFTER DET DÅÅ.. :P  HAHA AJA FINNS FILMER IAF :) TUR DET !                                                                                                                                    FRÅGESTUNDEN ÄR FORTFARANDE IGÅNG, SÅ STÄLL FRÅGOR NU :D

Av Johanna Berglund - 14 oktober 2010 10:12

vi är hemma är sjuk :( jobbigt, väldigt jobbigt... och lillatjejen har jätte svårt att andas, jag är täppt i näsan och har huvudvärk.. Usch, orkar iinte skriva så mkt. Men aa. Kan ju köra en frågestund eftersom jag inte gjort det på väldigt länge. Svarar när jag fått tillräkligt många frågor :) så köööör på :)

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Skapa flashcards