17 år och Mamma

Alla inlägg under augusti 2010

Av Johanna Berglund - 30 augusti 2010 00:44

BLIR ETT SENT INLÄGG IDAG. HAR INTE GJORT SÅ MKT I HELGEN. FREDAG ÅKTE VI IN PÅ STAN. KÖPTE DOPBAND TILL CHANNEL, SKOR TILL MIG, BYXOR OCH EN TRÖJA TILL CHANNEL :) I LÖRDAGS SÅ ÅKTE VI TILL PAPPA OCH KÄKA OCH UMGICKS LITE. SEN HEM, OCH IDAG HAR VI VARIT HOS JUANS MAMMA OCH SLÖAT. ELLER IAF JAG. JUAN HAR HAFT MATCH :P  OCKSÅ HAR VI BYTT NAPPAR TILL CHANNEL IDAG :)        SER  NI SKILLNADEN? :O TRODDE HON SKULLE SPOTTA UT DOM MEN HON SÖG GLATT VIDARE, OCH HON VAR JU GLAD FÖR HON KUNDE FÅ FINGRARNA RUNT KANTERNA. OCH VEVA OMKRING MED DEN :P HEHE. DEN LJUSROSA(EN AV DOM HON HAFT FÖRUT) ÄR FRÅN 0-6 MÅNADER, OCH DOM NYA ÄR 4MÅNADER+ SÅ DENNA STORLEK KAN HON HA ÄNDA TILL HON SLUTAR :)     SEN ÄRE JU LITEE FRÄCKARE MÖNSTER PÅ DOM NYA :D HEHE  AJA NUU SKA JAG SOVA. PRAKTIK IMORGON :)KRAM PÅÅ ER l)

Av Johanna Berglund - 25 augusti 2010 19:34

   DETTA ÄR DE KLÄDER SOM LÅG I GARDEROBEN :)  SOM SKA RENSAS BORT FÖR SMÅ KLÄDER. SEN SÅ HAR VI DOM SOM LIGGER I RENTVÄTTEN SOM SKA VIKAS IN. PLUS DOM SOM LIGGER I SMUTSEN SOM SKA VIKAS IN NÄR VI TVÄTTAT :/ HUAA HON HAR FÖR MKT KLÄDER.  JUSTJA HAR JU GLÖMT O BERÄTTA ATT VI FÅTT EN BYRÅ I DOPPRESENT FRÅ JUANS KUSIN OCH MORBROR. TOPPEN TILL ALLA HENNES KLÄDER SOM INTE FÅR PLATS I GARDEROBEN :-P  KNÄPPER KORT SEDAN NÄR ALLT ÄR VIKET OCH INLAGT :)

Av Johanna Berglund - 19 augusti 2010 23:00

HEJ PÅ ER. LEDSEN ATT JAG INTE UPPDATERAT SÅ MKT.  HÄR HEMMA ÄR VI ALLA SJUKA :/ SÅ KOMMER NOG INTE UPPDATERA HELLER SÅ MKT .  EN FRÅGA. ÄR DET NORMALT ATT DET RINNER TÅRAR FRÅN BEBISAR NÄR DOM ÄR SJUK? SKA RINGA BVC IMORGON DÅ HON HAFT FEBER ÖVER 3 DAGAR NU. SÅ FÅR JAG VÄL VETA DÅ. MEN ÄRE NÅN SOM VET BERÄTTA GÄRNA :)  NU SKA JA SOVA. BEBIS LIGGER HELT DÄCKAD SEDAN KL 22,

Av Johanna Berglund - 11 augusti 2010 21:52

   NU HAR HON HÅL :)                                                                                     MEMO TILL MIG SJÄLV; TRÄFFA PRÄST DEN 26 KL 2 :)

Av Johanna Berglund - 10 augusti 2010 02:09

IDAG VAR JU UPPE TIDIGT PÅ BANKEN OCH HÄMTADE UT MINA PENGAR ;) HIHI  SEDAN GICK JA HEM VILA LITE, MED NEL OCH ÄLSK. SEDAN STACK JUAN IVÄG, OCH SÅ KOM HAN TILLBAKA MED SIN MORBROR, DOM SKULLE SKJUSSA HUNDEN TILL HENNES RIKTIGA ÄGARE. SÅ NU ÄR HON INTE KVAR HÄR :( LITE TOMT ÄRE EFTER HA HAFT HENNE I EN MÅNAD ! MEN OM VI SKAFFAR NÅGON HUND SÅ BLIR DET NOR EN CHIUHAUA ELLER PAPILLON, HAR ALLTID VELAT HAFT OCH EFTER DENHÄR MÅNADEN ÄR DET BEVISAT ATT JAG HAR INTE PSYKE NOG ATT KLARA AV EN SÅN HÄR HUND SOM ÄR DOMINANSRAS. DOM VILL DOMINERA. JAG ÄR ALLDELENS FÖR VEK FÖR DET. GER UPP FÖR LÄTT. SKULLE KANSKE KLARA DET OM TIO ÅR. NÄR BEBIS HAR GÅTT IGENOM ALLA TROTSÅLDRAR FÖRUTOM TONÅREN. DÅ KANSKE. MEN INNAN DET SÅ BLIRE EN LITEN SÖT SOM MAN KAN TRYCKA IN UNDER VAGNEN ;) HIHI... JAJA, EFTER JUAN STACK SÅ GICK JAG UPP OCH KÖPTE BEDÖVNINGSMEDLET EMLA, TILL NEL'S ÖRON, SÅ DET INTE SKA GÖRA JÄTTE ONT. JUAN BANGADE UR IKV IAF. SÅ VI FÅR SE IMORGONKVÄLL OM JUAN ELLER HANS MAMMA FÅR GÖRA DET.. KANSKE LIKA BRA ATT DET INTE BLEV NÅTT IKV, VI SKA PÅ BIRSTA IMORGON SÅ.  SNART ÄR DOPET :D  MAAAAH. OCH SNART FYLLER JAG 18 ;) HIHI    LOVELY, NE NU SOVA SÅ JAG ORKAR UPP IMORGON :D   NÅGON SOM VILL GISSA VAD HON ÄTIT ? ;D  CARRO, IDAG HADE HON BYXORNA HON FICK AV DIG TSM MED  SINA SKOR, SKIT SÖTT, FAST GLÖMDE TOTALT BORT ATT TA KORT PÅ HELA HENNE. :( SKÄMMS PÅ MIG FIXAR DET SNART. LOVAR :)                                                                                                                                 EDIT; NEJ VI TOG INTE HÅLET SJÄLV. DET BLEV ALDRIG SÅ. :)

Av Johanna Berglund - 8 augusti 2010 21:47

        TITTA VILKA SÖTA SKOR MIN LILLA NEL FICK IDAG AV HENNES FARMOR. HO HAR ÅKT BÅT TILL ESTLAND I HELGEN. OCH DÅ KOM HON MED DOM HÄR TILL NEL. EN PRAFYM TILL MIG. OCH JÄGER TILL JUAN ;)

Av Johanna Berglund - 7 augusti 2010 15:06

Kommentar till hur ska jag göra?
Undrar bara, varför vill du pierca henne? Det är ju inget som hon själv vill ha, det är risker och det kan gå illa om hon får för sig att vilja peta och dra en massa i dom. Tycker du borde vänta med det tills hon kan välja själv. Visst är det sött, men inte värt det tycker jag..

av Lilly Idag kl 14:42
För man gör så  i chile redan på BB om dom är flickor. Juan har velat att vi ska göra det redan när hon bara var någon vecka men jag sa nej, för det var för tidigt, men jag tkr det är bättre nu, och hon pillar aldrig på sina öron, vet att många bebisar gör så, men hittils har hon inte varit så mkt för att pilla där. och det är väl bättre nu än sedan då hon pillar överallt, och sedan med sina skitiga händer pillar på örhängerna, nu har hon ju inte speciellt sktiga händer då hon inte kan krypa eller något.
sen får man ju sköta om det och göra rent varje dag, och ha äkta guld eller något sånt så man inte åker på nickel allergi eller infektioner. jag tänker ju nte göra nå halvdant att jag tar hål sen skiter i att ha äkta eller inte gör rent..
alla ni som läser min blogg får tycka vad ni vill, men hon är min och juans dotter, visst ni kan säga att det inte är bra m.m men vi gör endå som vi vill, vi lyssnar men ändrar oss inte. samma sak med folk som säger, "saft är inte bra för henne" t.ex.  vi ger henne vad vi vill, hon för inte av mjölk nu när hon inte är ett år, inte heller av saft cola glass yoghurt m.m. 
edit  "Lilly, jag har aldrig sagt att du försöker, men många andra, så fort jag skrev inlägget om att ta hål i hennes örom så skiver folk att det är barnmissahandel m.m."

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Ovido - Quiz & Flashcards