17 år och Mamma

Alla inlägg under juni 2010

Av Johanna Berglund - 30 juni 2010 19:29

jag vart ju tvungen att försöka få åskan på video :D och jag lyckades efter ett antal försök :P  men 05.09 fastnade den iaf

Av Johanna Berglund - 30 juni 2010 19:05

Idag var ju vi upp till BVC och min lilla flicka tog sprutorna :(( ja det stämmer, sprutornaa, det var två st, en i varje ben "/ stacckars lilla :( dock var det samtidigt dom gjorde det, två st tjejer som brukar vara där ena är barnläkare, hon som  undersöker :) hon är jätte snäll så vart lite lugnare. C fick sitta hos Juan, för jag kunde inte hålla i henne, jag kände bara när dom tvättade med sprit att det inte skulle gå, så hon fick sitta där, och hon var helt lugn ända till dom stack henne :( jag satt och titta ut genom fönstret,  och det gjorde så ont i mitt mamma hjärta och höra henne :( tårarna rann på mig, huaa. och hon grina och grina "/ ville bara ta henne. men juan fick trösta henne lite, och så fort ena barnläkaren vart klar för hon hann sticka lite före, så vände hon sig om och sa, " titta här får du se hur mycket hon har växt, hon har växt så bra, och ligger jätte bra efter sin kurva" och visade mig hennes journal samtidigt, och läng/vikt kurvan. just för jag skulle tänka på nått annat.

Stort tack till Disa och Barnläkaren för att ni hanterade det så bra, och dom var trevlig och snäll. också fick hon hepatit b spruta samtidigt eftersom Juan kommer från chile ( ifall vi ska åka dit längre fram hade vi fått vaccinera henne då) men nu behöver vi itne det, nu fick vi det gratis. :)   och om ca 3 månader ska hon få mer sprutor :/ uscha.. tkr inte om det. men dock så vart hon lugn igen ganska snabbt då hon fick nappen  och hennes nalle :)

Nu vägen hon 6375 g, och är 59 cm "lång", huvudomfång 41cm. Hon har bara växt en halv cm från förra gången vi var där uppe och det var den 1a juni :)


Hon är jätte svullen där på låret där hon fick sprutan :(  


Just nu ligger lilla tjejen och sover, efter vi var på BVC så gick vi in på apoteket och köpte alvedon till henne ifall hon blir gnällig eller febrig senare ikv, och så är det ju allmänt bra att ha alvedon hemma :)


Channel Alexandra Margareta Berglund Yevenes ♥ ♥

Juan Francisco Yevenes Araos ♥ ♥

Pappa ♥

Bror ♥

Farmor&Farfar

Ni är allt ♥

och några till då :D ♥ ni vet vilka ni är :)

Av Johanna Berglund - 24 juni 2010 20:00

hua, har börjat blivit skit trött, förstår inte varför, jag får ju sova hela nätterna ? :S

aja, har iaf bestämt mig för att äta resten av mina järntabletter som jag har kvar sedan graviditeten, man kan  ju behöva mer järn även fast man inte är gravid :P

så ska se om det blir bättre.


Imorse när vi vakna, 20 över 12 !!! sovmorgon igen för oss här hemma, iaf så när lilltjejen väckte mig såg jag att hon nu har upptäckt sina fötter :D hon låg och tog tag i dom hela tiden :D det tar väl några dagar så försöker hon väl få in dom i munnen också:P



nu ska vi duscha, sen så ska vi mysa i sängen :D  ciaaooo

Av Johanna Berglund - 23 juni 2010 16:39

Idag har det varit fint väder, möjligen första dan på denna sommar.   

så jag och min lilla dotter satt oss ute på balkongen och lekte :P hehe

sen vart hon lite trött och låg i sin lilla koja jag gjort åt henne, det blåste så jag la filt över hennes babygym, så låg hon där och jag låg i solen :)             

         


Och nu väntar vi på att juans syrra ska komma så vi kan äta mat, är hungrig magen kurrar nu :(


och på Onsdag ska dom sticka min lilla pärla :( hon ska ta sina vaccinations sprutor :(  hon är ju 3 månader idag :) 

jag hatar sånt, jag vet inte hur jag ska göra, Juan får stå bredvid henne ,för jag hatar sprutor, och blir nervös då dom ska sticka mig, så komer nog vara dubbelt så nervös när dom ska sticka henne,, och vill inte att hon ska känna att jag är nervös så hon blir orolig, för barn känner ju sånt :/ uscha


Och nu gör/kan hon följande :

Försöker dra sig själv upp om man håller hennes händer :)

Försöker sätta sig själv om hon ligger :)

Jollrar jätte mkt och ler :D

kan "leka" med sina nallar.

när hon ligger på mage han hon sträcka sig efter saker som ligger framför.

och när man drar upp henne så spänner hon bena direkt och ställer sig :P


ciaoooo

Av Johanna Berglund - 21 juni 2010 18:43

Här är fotoalbumen, som vi ska ha på dopet :) på dom första sidorna ska alla få skriva en liten "hälsning" till C, också ska vi knäppa kort på vilka som kom, i "familjer". Och sedan kommer det ju vara alla andra bilder också, så alla bilder från dopdagen ska in här :)  jag tycker det är en rolig idé att alla ska få skriva nånting, för jag önskar jag hade nått sånt från jag var liten, och att jag vill skulle vilja veta vilka som var på mitt dop =)


  


Här är dom nya sakerna :)

    och några bilder från veckorna som gått :) 

      


Förlåt att jag inte uppdaterat nånting, men jag har inte orkat, har varit skitslö, och C är fortfarande sjuk. "/ så måste ringa bvc imorgon och få en tid, dock har hon inte haft feber, och hon äter fortfarande bra :) men måste ändå upp och väga henne. min lilla bbbbbbeebis :) 

Av Johanna Berglund - 18 juni 2010 01:32

usch, här är vi sjuk, och C är värst av oss alla :/ hua, hon är så slemmig i halsen, och hostar, och hon har svårt att andas, man hör hur det rosslar i halsen på henne :/  så vi hoppas att vi får en tid hos Bvc imorgon, så tar vi längd och vikt samtidigt.

det värsta är att hon var bra imorse, och vid 5 då vi var på resturangen så var hon inte heller så här :/ det har gått jätte fort, så kommer nog vara uppe länge för att se så det inte blir ännu värre :(


idag var jag och pame in på stan, vi handla lite saker, bland annat nya nappar till channel, bitringar, och en mini mobil som vi ska hänga i vagnen, lägger in bilder på det senare, också köpte vi fotoböcker till dopet. berättar lite mer om dom när jag lägger in bilderna, kmr va lite spec med dom :)


igår så skulle vi iaf boka tid till dopet, så vi gick till timrå kyrka, och när vi var där fick vi reda på att vi skulle gå till deras kontor i centrum huset,, jaha, så då gick vi tillbaka , sen när vi var där fixa vi tid och sånt, när vi kom til resturangen, (15min senare) ringer hon och säger att vi inte kan få den tiden. nehe, när kan vi ha då.. ja då kunde vi på en tid i oktober november. ikke sa nikke det går jag inte med på, jag vill ha i augusti..men det fanns inte, så vi ringde sköns kyrka, fanns i augusti men det är innan pame kommer hem från tyskland så det var inte bra, så det vart september. det funkar bra endå :) så nu framöver bli det massa dop-planering och fixande :) hua, pengarpengarpengar.!!


nu  ska jag kolla lite på internet sen ska vi kolla på tv :) ciaooo

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Ovido - Quiz & Flashcards