17 år och Mamma

Alla inlägg under maj 2010

Av Johanna Berglund - 9 maj 2010 13:03

Enda sedan vi kom hem från BB har Channel fått sovit med oss. förutom två eller 3 gånger då jag kände att jag behövde sova själv för att kunna sova ut riktigt efter förlossningen och allt. men sedan dess har jag alltid velat att hon ska sova i våran säng, det var i samband med att amningen inte funkade, då jag blev ännu mer mammig och ledsn och ville inte alls att nån skulle peta på henne utan det var bara jag som fick det. och det hände att jag precis gett henne mat, och jag var tvungen att gå på affären men skulle inte hinna om jag skulle klä på lillan och lägga henne i vagnen och ta henne i hissen ( vi var hos juans mamma och den hissen går segt som bajs då det äär pensionärer som bor i huset).


så jag lämnade henne där så juans mamma och syster fick klä på henne också skulle dom gå direkt..och allt gick bra ända tills jag gått 4 m jag kände mig så dum så dum, och tårar i ögonen blev alldelens tjock i halsen. kände att tårarna skulle börja rinna närsomhelst, "varför lämnade jag henne, tänk om hon behöver mig, tänk om hon blir ledsen och dom inte kan trösta henne, eller om hon blir hungrig igen" en massa sånt snurrade i mitt huvud. men jag fortsatte gå, för jag måste ju kunna lämna henne i 20 min, hon dör inte. men de var jobbigt :(


Men tillbaka till det jag ville skriva, Nu inatt så sov C i sin egensäng, så jag vill börja "vänja av" henne. vill ha lite privatliv och kunna mysa eller göra vad jag vill med Juan, han är ju fortfarande min pojkvän, och jag vill inte att vi ska glömma bort varandra bara för vi har barn :)


Efter vi kom hem från pappa så blev hon lugnare, hon skrek jätte mkt därborta oh kunde inte alls sova länge. så hon fick mat , och jag såg att hon blev trött så jag bytte blöja och la henne i sin säng, och på den lilla stunden att jag gick och slängde blöjan och kom tillbaka så sov hon så sött, och imorse vaknade hon runt 7 och ville äta lite och "snutta", sedan när hon somna vid bröstet så väckte jag upp henne rapa och bytte blöja sen fick hon lägga sig i sängen och somna direkt.

så vakna hon vill tolv igen, var hungrig vid kvart i två då fick hon mat, och bytte blöja så blev hon grinig så jag la henne i sängen sin, skrek hon lite så hon fick nappen, och hon vart tyst och nu sover hon igen.


SÅ nu undrar jag, om det var jag som inte ville att hon skulle sova där så jag intalade mig att hon inte kunde, eller hennes "känna mammas närhet" gjorde att hon inte ville sova, och att nu den gått över så hon kan sova där :)


Hursomhelst är jag ju självklart glad att det var lätt att få henne och sova där igår och nu idag. men vem vet hur hon är ikv ? jag ska försöka få henne och sova hela denna vecka i sin egen säng, iaf på natten, om hon somnar mitt på dagen i våran säng gör det inget. men om hon blir grinig och trött lägger jag henne i sin och se vad som händer :)


vid tolv så plockade Juan upp henne, och så satt han och gjorde massa ljud och lilltjejen skratta jätte mycket :) såå söt är hon, och det är kul nu när hon börjar skratta utan att det bara beror på gaser i magen eller reflexer ;D


Nu ska jag äta Grillat med potatissallad, köpte en fläskfile och grillade hos pappa bara för vi skulle kunna ta med hem eftersom vi hade potatis sallad kvar sedan vi åt med kyckling :D süüüper gott ;)

*det vart aldrig några bilder från igår*


Nu vart det alldelens för långt inlägg känner jag :P kramhejs, kanske hörs ikv. kommentera gärna :D


"Bilden är inte från idag"

  

Av Johanna Berglund - 8 maj 2010 11:07

idag ska vi hem till pappa och grilla lite :)

kanske lägger in nån bild sedan :) får sse

Av Johanna Berglund - 7 maj 2010 23:20

Jag vill ha denhär till Channel :) visst hon kan inte ha den nu, men den är snygg som satan ;D tkr iaf jag.

Jag och Ellen såg denhär vagnen på barnenshus när vi var där. sedan dess har jag bara blivit mer och mer sugen på den. kollade på internet och hittade den för 1395 kr (Y) ett super klipp tycker jag om man börjar jämnföra med dom andra sittvagnarna/sulkys som finns !

Så jag och Juan sitter och kollar redan nu på några snygga och börja spara ihop lite grann, för hon behöver den ju somsagt inte nu. och vet inte riktigt när hon kommer behöva den, våran vagn räcker än så länge :) och hon bör ju kunna sitta först innan vi köper den :) om den inte blir denna med hello kitty så blir det samma modell och märke fast annan färg :)


Vad tyckte ni om denna ? onödigt ? dålig färg ? säg vad ni tycker :) :)




 

Mhmm, vilka ögon ♥  någon som vågar gissa vem hon fått dom ifrån ? och om hon kommer behålla färgen eller få bruna ? :)

Nu några bilder från denhär veckan. långt ifrån alla ;D

       

  Mina älsklingar, det vackraste jag har  ♥    


Nu ska jag gåoch ta lite kyckling m. potatissallad och isbergssallad DRÄNKT i citron ;D mums ;D åt det till middag och det finns massor över;)

och sedan ska jag fortsätta se på My super ex-girlfriend som är på ettan just nu :)


kram hejs hörs någon annan dag :)   

Av Johanna Berglund - 6 maj 2010 11:27

Idag så var vi upp på Bvc, idag så väger hon 4690 g och är 55,5 cm lång :)

Hon börjar bli stor :(


idag vet jg inte riktigt vad jag ska skriva om, vi har inte gjort så mkt sedan sist ^^

Igår såg vi på fotboll, Mallorca-Real Madrid,  real vann ofc ;) 1-4, ronaldo gjorde 3 första och higuain 1 ;)  riktigt bra match faktiskt ;D nu ligger dom fortfarande bara 1 poäng efter barca. :)


nu då ? nu har jag ingen aning alls vad jag ska skriva. :) kan ju slänga upp en bild på mig och min bästa vän från förlossningen :)

 

Här är min bästa vän ; Lustgasen, fanns där hela tiden, och hela vägen :) svek mig som alla vänner gör i slutet, hjälpte inte riktigt, men ställde upp som mest när jag behövde en vän :) höhö, sant :)


Okej, seriöst nu. Alla gravida som läsermin blogg, ni har säkert hört en massa om lustgas från andra som har fött barn, kanske att det är världens bästa sak som man bara måste ha under Förlossningen, eller att det är det sämsta du kan ta och man bara mår illa. För min del vare det bästa som kunde hända just då. jag vet dock inte om epiduralen är bättre eftersom jag aldrig hann få de, och den kan man bara få när man är öppen 7 cm.

Men åter till lustgasen så man blir illamående, dom första andetagen, till man hittar rätt "sätt" sitt eget sätt att få det att fungera. sedan smärtan försvinner inte, utan det är en själv som försvinner in i dimman om man säger så.. smärtan finns kvar, men den är inte lika stark, man känner som att det knyts i "mensmagen" inget mer, iaf om man hittar rätt sätt och andas precis när man känner att det ska komma en värk, och sedan andas in vanlig luft så man klarnar till och sedan igen när det kommer en värk :) dom första försöken är svåra, sedan blir det lättare att göra de, men i slutet blev det dock för mkt för mig och jag kunde inte alls få in det rätt så jag kände allt endå och då bad jag om epidural, med när dom lagt i "slangen" eller vad det är, i ryggen så började krystvärkarna komma, så därför började dom aldrig lägga in bedövninsmedlet :P


nu ska jag diska och plugga undan min pojkväns kläder :P han är värre än mig, han släger dom överallt, jag slänger iaf in mina i garderoben, så det är förjäävligt där inne alla kläder ligger på samma hylla ungefär :P


*Glöm inte www.mmlilieqvist.blogg.se  och vampire diaries kl 20.00 ikvälll*

kramhejs

Av Johanna Berglund - 5 maj 2010 20:43

igen ^^ var ju där förra veckan också :) men idag så var jag med Ellen, en tjej som bott granne med mig hela tiden jag bott i huset :D  hon ska få barn nu i juni :)  skoj :D vi kollade runt lite grann, inte på nått speciellt igentligen, ellen ville hitta nå babygym och kolla på barnvagn :) så vi gjorde det, också köpte hon en jätte sött klädesplagg och en filt, tänker dock inte säga hur den ser ut, eller vilken färg, eftersom ellens mamma vill att könet ska bli en överasskning, så tänker inte avslöja nått här ifall det skulle komma fram till henne :)  sen så åkte vi hem vid 4, och nu ligger jag här, fortfarande, blev så slö och hängig när jag kom hem :P


men hungrig är jag..ska diska och kanske äta nånting.. sen lägga mig och sova till älsk kommer. så ska vi se på Mallorca-Real madrid sedan ;D


Godkväll då :D


Glöm inte att läsa min gravida vän Maja's blogg, som handlar om hennes graviditet och livet utöver det :) http://mmlilieqvist.blogg.se/

Av Johanna Berglund - 3 maj 2010 18:19


sömntuta :D  

Min lilla Groda <3 

          Mina älsklingar <3 två bästa sakerna i hela världen <3!

hon var glad när hon fick vara med pappa och kolla på datorn :D  

Av Johanna Berglund - 3 maj 2010 09:17

  

Min bebis några sekunder gammal <3 

och nu är hon redan snart 6 veckor. det går så snabbt :(

23/3-10  08:35

2828g & 48cm

Channel Alexandra Berglund Yevenes

Av Johanna Berglund - 1 maj 2010 15:29

Ja i måndags så var vi ju och knäppte kort på lilltjejen till tidningen. och Resultaten är dom hära två som vi valde. den översta hamnade i tidningen :)


köpte även ut dom två, den översta är en stor, och den andra är mindre :) ska rama in båda och hänga dom på väggen :D hur kan man inte bli glad när man ser dom hära ? ;D


    


Och idag så har lilltjejen lyft huvudet riktigt högt när hon legat  på mage :) hon snurrade även runt lite mer än ett halvt varv så hon hamnade nästan helt på rygg :)


     


Det är så roligt, för varje dag är hon starkare i ben armar och nacke  och försöker prata mer och mer :D jag antar att det är väl inte så lång tid kvar till hon kan sitte själv och krypa.


nu ska vi klä på oss och gå upp till juans mamma  och äta :) 

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Ovido - Quiz & Flashcards