17 år och Mamma

Alla inlägg den 24 maj 2010

Av Johanna Berglund - 24 maj 2010 23:33

Kommentar till bilder :)
Hej johanna!
dina bröst ser enorma ut, så jag har en liten fråga... har du under graviditeten gått upp nån bh storlek och i så fall hur många? :)

av undrande =) Idag kl 22:06
Svar; öhm, haha, jag vet inte om jag ska säga tack eller usch :P ne jag tror inte att mina bröst "växt" men det är ju klart att dom blir större om det är mjölk i dom. på just domdär bilderna är dom ganska tom då hon nästan nyss hade ätit. så just där kanske dom var lite ltie större än normalt.men om dom är full så har jag nog 1½ storlek större ungefär
Av Johanna Berglund - 24 maj 2010 22:50

Fredag Kväll:

först så duschade vi :)

      

Så fick hon mat, och efter vad hon sååhär nöjd :D

         


Efter det försökte hon äta upp sina häänder, och tror att det funkar. 

      

     


Sedan så byter vi om till natten

   

och så sover hon efter 5 min ^^

 


Lördag; åkte hem till min pappa för att fira Julia, min lillasyster

, hon fyllde 9 år förra fredagen  den 14 maj :)

åt grillat och efter det så åt vi tårta, sedan åkte jag hem vid 7-8

En super trött bebis, som kämpar för att inte somna!

 

Söndag: Kyrkan..

 

Måndag;

skulle igentligen åka till stan, men missade bussen så vi gick hem, juan gick ut på ärenden och sedan åkte hann iväg på match. Jag och bebis har bara latat oss hemma och knäppt kort. vissa i förra inlägget :)

  

mys m. Pappa :) ♥

Av Johanna Berglund - 24 maj 2010 21:07


Här har vi redan dumpat nappen, ne men hon har börjat upptäcka hennes händer, så hon utforskar dom ibland :)



    

hon skrattade, hann inte få allt på bild,men ser ju lite att skrattet finns där, och dregel ^^

  

Mammas bebis ♥

     ♥♥♥♥♥

Iloveyouverymuch ♥  





I fredags när jag gjorde mig iordning och letade igenom garderoben, hittade jag ett par helt oandvända skor :) kanske dags och andvända dom :)


  

Jag har ett problem, jag älskar mina ben, men inte min överkropp :/,så nån som har tips på hur jag ska få en snygg mage/midja? :) och få bort "kärlekshandtagen" :)

 

När jag kom hem från stan hade jag skiit ont i fötterna, men vad kan jag förvänta mig av en heldag på stan i ett par oingådda skor ? :P


Nästa inlägg kommer fler bilder på min lilla ängel ♥ 

Av Johanna Berglund - 24 maj 2010 19:03

antingen denhär eller den nedanför :Dville göra från början när hon bara bar några dagar gammal, men jag tror det skulle blivit för svårt då hon låg med händerna knutna nästan hela tiden och när hon hade dom öppen och nått nudda handflatan stängde hon dom :P

    

Av Johanna Berglund - 24 maj 2010 17:30

yeaay, Fick svar från tjejen nu, Och hon heter Emelie :) och affären som jag gillar heter Peekabooo, från centrum så ligger den längst bort på storgatan. :D  besök den gärna, jätte fina saker där :)


Jag kommer titta in där nå mer gånger, Kommer nog Maja göra också om jag känner henne rätt =D ja dom är ju så söt, förstår inte hur vissa intvill ha barn, dom är ju underbar, men det finns ju negativa sidor, med dålig sömn, kan inte göra vad man vill. och alltid en person man måste tänka på före än själv, man kan inte kosta på sig massa dyra saker för bebisen behöver. men har haft tur jag. min lilla sover hela nätterna och är glad på dagarna, självklart kommer det dagar då hon är grinig , men brukar inte vara med än 2-3 timmar :D



kraam

Av Johanna Berglund - 24 maj 2010 14:52

Ja, fick en ny tid, fast om 3 veckor typ, den 9 juni kl 10, lång tid. men aa slippper jag sprutan iaf idag :)


Just nu så väntar jag på att älsk ska komma hem, han var snäll och gå på affären medans jag gav lilltjejen mat, så ska jag laga mat sedan, det blir korvsoppa, MIN favorit rätt. nästan har ganska många favorit rätter.

bla Tacos, farmors kyckling & curry, Korv och strips i ugnen :P, grillat med potatissallad och MASSOR av sallad med franskdressing, spagetti och köttfärssåsLasagne också farmors, kinamat och korvstroganoff.

Säkert en massa mer men som jag itne tänker på nu.

jag ÄLSKAR  mat :D iaf god mat.


när lilltjejen slutar amma ska jag börja laga mat varje dag, är ju faktiskt duktig på att laga mat, och lilltjejen måste lära sig äta allt, om hon inte är allergisk. hon ska älska mat lika mkt som jag gör :D hehe.


Tror nog jag kommer bli fet när jag blir gammal och grå och inte har nått att göra. kommer bara äta massa god mat :P

Av Johanna Berglund - 24 maj 2010 12:59

sitter hrä i min ensamhet medans C sover och Juan är på ärenden, och jag är irriterad, arg,sur och ja de var väl de. Men bara på mig själv.

Idag hade jag tid hos mvc, och som ni ser på tiden dethär inlägget lades upp så är jag ju inte där. Missade bussen för vi alla vaknade halv 12 efter att jag somnat om vid 9, hur dum får man bli. aja, klev upp skyndade för att fixa allt, men C spyr 2 gånger så det drar ut på tiden, och vi missade bussen.


OCH så självklart har Mvc lunch från 11.30 till 13.00 så har inte kunnat ringa än och avbokat tiden och fått en ny. och nu kommer dom väl gnälla på att jag ringer väldigt sent :S aja. och blir irriterad då jag hade förberet mig mentalt, då jag ska sätta in p-stav och dom ska sticka mig med en fet jävla nål. 2 gånger !!- vet inte hru stor den första är, inte så stor kan jag väl tänka mig, då ska dom ge bedövning, sedan den feta :P aja, ska ringa nu iaf, nu har dom öppnat telefon tiden igen, men då lär jag ju ska få sitta i kö i hundra timmar ist. :S  ciaaooo

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Ovido - Quiz & Flashcards