17 år och Mamma

Alla inlägg den 9 maj 2010

<3

Av Johanna Berglund - 9 maj 2010 19:03

I'm a Mom, and I'm proud over it. I would kill for my child, and I will always be there for my daughter, and i will try my best to give her everything I that I miss in my life ♥

Av Johanna Berglund - 9 maj 2010 17:21

"Jag förstår inte varför du vill träffa mig mer nu ? är det bara för att jag fått en dotter ? eller vill du helt enkelt ta upp kontakten igen ? Jag behövde dig förut, inte nu. Du var viktigare förut. Jag vet inte ens varför du vill vara med mig. sluta smöra för mig, jag kommer inte träffa dig oftare. Jag kommer inte träffa dig oftare för C's skull, jag kommer vara som vanligt, träffa dig lika sällan, sedan får hon välja själv om hon vill ha dig i sitt liv. för du betyder inte mer nu. jag har varit utan dig så länge."


Om du vet vem du är så är jag ledsen, men det faktiskt sanningen. det är lite grann utav det jag känner för dig. och jag förstår om du känner dig sviken. MEN hur fan tror du jag kände första gången du slängde ut mig ? eller bara avsluta våra samtal när vi bråka utan att säga hejdå ? eller kallade mig en massa saker ? JAg orkar inte med att du tjatar på att jag ska träffa dig. eller att jag måste komma för att du ska få träffa C. Kan du istället tänka på alla saker du gjort mig som sårar mig. eller har du glömt bort det ? för det har inte jag gjort. och jag kommer aldrig att göra det heller.. du kanske kommer tycka att jag är dum som skriver här. MEN hurfan ska jag göra det går inte att säga sanningen till dig, du skyller alltid ifrån dig, eller så skulle du säga att jag inte heller är så snäll mot dig som inte vill bo hos dig eller hälsa på. Men nu vet du lite av det som snurrar i mitt huvud varje dag. FÖR JAG FÖRSTÅR VERKLIGEN INTE, VARFÖR NU OCH INTE FÖRUT ?


Av Johanna Berglund - 9 maj 2010 13:03

Enda sedan vi kom hem från BB har Channel fått sovit med oss. förutom två eller 3 gånger då jag kände att jag behövde sova själv för att kunna sova ut riktigt efter förlossningen och allt. men sedan dess har jag alltid velat att hon ska sova i våran säng, det var i samband med att amningen inte funkade, då jag blev ännu mer mammig och ledsn och ville inte alls att nån skulle peta på henne utan det var bara jag som fick det. och det hände att jag precis gett henne mat, och jag var tvungen att gå på affären men skulle inte hinna om jag skulle klä på lillan och lägga henne i vagnen och ta henne i hissen ( vi var hos juans mamma och den hissen går segt som bajs då det äär pensionärer som bor i huset).


så jag lämnade henne där så juans mamma och syster fick klä på henne också skulle dom gå direkt..och allt gick bra ända tills jag gått 4 m jag kände mig så dum så dum, och tårar i ögonen blev alldelens tjock i halsen. kände att tårarna skulle börja rinna närsomhelst, "varför lämnade jag henne, tänk om hon behöver mig, tänk om hon blir ledsen och dom inte kan trösta henne, eller om hon blir hungrig igen" en massa sånt snurrade i mitt huvud. men jag fortsatte gå, för jag måste ju kunna lämna henne i 20 min, hon dör inte. men de var jobbigt :(


Men tillbaka till det jag ville skriva, Nu inatt så sov C i sin egensäng, så jag vill börja "vänja av" henne. vill ha lite privatliv och kunna mysa eller göra vad jag vill med Juan, han är ju fortfarande min pojkvän, och jag vill inte att vi ska glömma bort varandra bara för vi har barn :)


Efter vi kom hem från pappa så blev hon lugnare, hon skrek jätte mkt därborta oh kunde inte alls sova länge. så hon fick mat , och jag såg att hon blev trött så jag bytte blöja och la henne i sin säng, och på den lilla stunden att jag gick och slängde blöjan och kom tillbaka så sov hon så sött, och imorse vaknade hon runt 7 och ville äta lite och "snutta", sedan när hon somna vid bröstet så väckte jag upp henne rapa och bytte blöja sen fick hon lägga sig i sängen och somna direkt.

så vakna hon vill tolv igen, var hungrig vid kvart i två då fick hon mat, och bytte blöja så blev hon grinig så jag la henne i sängen sin, skrek hon lite så hon fick nappen, och hon vart tyst och nu sover hon igen.


SÅ nu undrar jag, om det var jag som inte ville att hon skulle sova där så jag intalade mig att hon inte kunde, eller hennes "känna mammas närhet" gjorde att hon inte ville sova, och att nu den gått över så hon kan sova där :)


Hursomhelst är jag ju självklart glad att det var lätt att få henne och sova där igår och nu idag. men vem vet hur hon är ikv ? jag ska försöka få henne och sova hela denna vecka i sin egen säng, iaf på natten, om hon somnar mitt på dagen i våran säng gör det inget. men om hon blir grinig och trött lägger jag henne i sin och se vad som händer :)


vid tolv så plockade Juan upp henne, och så satt han och gjorde massa ljud och lilltjejen skratta jätte mycket :) såå söt är hon, och det är kul nu när hon börjar skratta utan att det bara beror på gaser i magen eller reflexer ;D


Nu ska jag äta Grillat med potatissallad, köpte en fläskfile och grillade hos pappa bara för vi skulle kunna ta med hem eftersom vi hade potatis sallad kvar sedan vi åt med kyckling :D süüüper gott ;)

*det vart aldrig några bilder från igår*


Nu vart det alldelens för långt inlägg känner jag :P kramhejs, kanske hörs ikv. kommentera gärna :D


"Bilden är inte från idag"

  

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Ovido - Quiz & Flashcards