17 år och Mamma

Direktlänk till inlägg 14 maj 2010

MEN VA ÄRE FÖR JÄVLA PROBLEM ???!!!!! Svar på kommentar !

Av Johanna Berglund - 14 maj 2010 14:31

Kommentar till svar på kommentar :)
Skickar med en liten länk...
http://en.wikipedia.org/wiki/Channel

Vill inte vara taskig, men jag tror inte det är så kul att heta just Channel i framtiden... Googla så får du se.

av Emma Igår kl 21:02

Kommentar till svar på kommentar !
Jag tror ni tänkte på namnet "Chanel", som i Coco Chanel? Om man stavar det med två n så blir det faktiskt ju "Kanal".

Visst kan man välja att stava det Channel också men i England/USA kommer folk garanterat att skratta. Sorry men så är det...
                                                  
                                      av Emma Igår kl 20:45





SVAR: Jag får väl döpa min dotter till vad jag vill, och nej tyvär men jag tänkte inte på "coco chanel". tror du att du vet bättre än mig med min dotter ? jag och min pojkvän kom överens om just det namnet för vi ville inte hon skulle heta CHANEL. VI

vill att hon ska heta CHANNEL!! Och sorry men jag bryr mig inte om folk i england/usa kommer skratta eller inte. för vi kommer nog aldrig åka dit endå. och om vi skulle det så får dom väl tycka vad dom vill.... och varför skulle det inte vara kul ? det finns ju folk med betydligt mkt värre namn. alla barn kanske inte vill heta Puma eller Nike heller.. DET HANDLAR OM HUR MAN UTTALAR NAMNET, inte hur man stavar det.. så tyst nu och låt mig få ha vilket namn jag vill till henne.

 
 
sussielussie (Pappas Kusin)

sussielussie (Pappas Kusin)

14 maj 2010 14:57

HejJohanna
Stå på dig det e ni som bestämmer vad barnet skall heta å inte andra !:) Tycker channel är ett fint namn och ovanligt:)Grattis åter igen till er , jätte härliga bilder på familjen:) bruka vara in å läsa bloggen din , d e kul att följa den, du e så duktig att uppdatera den , d e inte jag med min :)kramen på dig

http://sussielussie.se

 
Ingen bild

Gammel faster

14 maj 2010 15:50

Tycker att de är värre att heta Dick i så fall Channel.. ;) Om man nu ska tänka på va de blir om man översätter ;)

 
mersiha!

mersiha!

14 maj 2010 17:08

jag tycker att ni har ett riktigt fint namn på eran lilla dotter!

http://mmersiha.blogg.se

 
Ingen bild

Erica

14 maj 2010 18:16

denna människa måste ju vara total blåst alltså. sköt dig sjäv för i helvete och sluta öppna din äckel käft.

 
Janina - mamma till Nicolina

Janina - mamma till Nicolina

14 maj 2010 19:39

Fy va folk orkar bry sig om saker de inte har att göra med! Channel är både häftigt och fint, jag har aldrig hört det förut och nya namn är alltid uppskattade! :)
Själv fick jag min dotter när jag var 17 år, hon har hunnit bli 1 år och 4 månader hon redan :) tiden går så fort när man har roligt!

Lycka till i framtiden :)

http://nicolinasmorsa.blogg.se

 
elin

elin

19 maj 2010 08:32

alltså, vissa folk är verkligen puckade. channel är ett fint namn, that's it ! :)

http://www.esahlen.blogg.se

 
Ingen bild

Markus

1 januari 2011 23:32

Jag tycker namnets coolt och personligt. Dock så kan jag hålla med om de som tycker stavningen är märklig. Även om inte ni som föräldrar bryr er, kommer säkerligen er dotter göra det, då hon för varje ny bekantskap kommer behöva förklara vad hon heter och att hon vet att det är felstavat, men att hennes föräldrar tyckte att det var bäst så.

Johanna Berglund

5 januari 2011 16:04

det är ju kul att du tkr så, men vem säger att det är felstavat ? du och alla andra som tror att vi döpte henne efter märket chanel ? det gjorde vi inte, vi tyckte bara namnet passade henne, och vi ville INTE ha stvningen med ett N. så det är INTE felstavat. bara så du och alla andra VET!!

 
Ingen bild

Markus

8 januari 2011 09:52

Då skulle jag alltså kunna döpa min dotter till Johana, Fridda eller kanske Marria och förvänta mig att ingen ska tycka det är konstigt och inte heller fundera över hur det ska uttalas?

Johanna Berglund

16 januari 2011 18:30

det finns faktiskt folk från andra länder som heter johana, samma som joanna o joana, så det kanske finns folk som heter marria eller fridda också det vet du inte. :) jag skulle iallafall inte ifråggasätta någon vrf dom valt ett speciellt namn till sitt barn. det är speciellt, skaffa barn själv får du se!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Berglund - 15 februari 2011 17:47

Nu är det såhär att jag har bytt ställe, bloggar nu på blogg.se men följ mig gärna där, jag hoppas min uppdatering ska gå lite bättre nu när vi fått hem våran dator igen. följ mig på minchannel.blogg.se   älskar er ;) ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 19:04


     är ute efter en ny mobil, eftersom min sony ericsson vivaz pro gick sönder, och jag skicka den på lagning så gav dom tillbaka pengarna ist för att laga den. så nu blire denna tror jag. :) ngn som  har den. fördelar/nackdelar ? :) ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 18:22

snart är min lilla Nellie 11 månader, 10 dagar kvar, sen äre bara en månad till hon fyller ett :) huga tiden har gått för fort :/ Just nu är det så mkt saker som händer i utveckling hos channel, hos håller just nu på att lära sig stå själv, som ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 18:21

jag tänkte ju bomba er med några inlägg nu , inte för ni klagar på den lilla uppdatering jag har, utan bara för att jag vill :) ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 18:15

hoppas ni kan se denna nu då :)           några låtar som spelar väldigt flitigt hos mig just nu. :) enjoy ...

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Ovido - Quiz & Flashcards