17 år och Mamma

Direktlänk till inlägg 28 november 2010

jobbig kväll :(

Av Johanna Berglund - 28 november 2010 00:35

 IKVÄLL HAR JAG NOG HAFT DEN JOBBIGASTE TIMMEN PÅ LÄNGE. JAG BESTÄMDE MIG FÖR ATT CHANNEL SKULLE FÅ SOMNA I SIN EGEN SÄNG. FÖRST SÅ LÅG VI ALLA 3 I SOFFAN OCH MYSTE. OCH CHANNEL SOMNADE. SÅ JAG TÄNKTE LÄGGA HENNE I SIN SÄNG. OCH DÅ VAKNAR HON. OCH EFTERSOM JAG VET ATT HON VAR JÄTTE TRÖTT SÅ GICK JAG OCH LA HENNE I SIN SÄNG. OCH HON VAKNADE SÅKLART TILL. STÄLLDE SIG UPP OCH BÖRJA SKRIKA OCH BLEV JÄTTE LEDSEN. DET GJORDE ONT ATT SE HENNE SÅ. VAR JÄTTE JOBBIGT. DET HÖLL PÅ SÅ I CIRKA 20 MINUTER SEDAN VILLE JUAN GE UPP. SÅ DÅ BLEV DEET LITE TJAFFS MELLAN OSS. FÖR HAN TYCKTE HON OM ATTT JAG GJORDE SÅ MOT HENNE . HAN TKR HON ÄR FÖR LITEN. MEDANS JAG TKR ATT DET ÄR BÄTTRE NU ÄN ATT KÄMPA MED HENNE OM CA 6 MÅNADER DÅ HON ÄR ETT ÅR. HELLRE NU, OCH MIN PLAST MAMMA SA TILL MIG ATT 3 DAGAR SEDAN SOMNAR HON NOG SJÄLV. FÖR HENNES SON SOM ÄR CA 2 SOV ALDRIG SJÄLV FÖRRÄN PAPPA OCH HON FLYTTA IHOP. OCH DOM LYCKADES FÅ HAN ATT SOMNA SJÄLV PÅ 3 DAGAR. DET ÄR BARA ATT HÅLLA UT. DET BLEV JU LÄTTERE OCH LÄTTARE. MEN DET ÄR KLART ATT DET ÄR JOBBIGT NÄR HON GRINAR FÖR HON ÄR SJÄLV. MEN JAG TÄNKTE HELA TIDEN ATT JAG SKA INTE GE UPP. HON LIDER INTE VI ÄR BARA I RUMMET BREDVID. NÄR DET GÅTT CA 30 MIN SÅ GJORDE JAG IORDNING EN FLASKA MAT TILL HENNE, HON ÅT DEN MEN FORTSATTE HÅLLA PÅ. OCH JAG VART FAKTISKT LITE IRRITERAD ( DET ÄR KLART MAN BLIR DET NÄR MAN VET ATT DOM ÄR TRÖTT, VRF KAN HON INTE BARA SOVA DÅ ?). MEN FORTSATTE LIKADANT HELA TIDEN. OCH TILLSLUT SÅ VAR HON SÅ TRÖTT SÅ HON ORKADE INTE ENS STÄLLA SIG UPP. HON TRYCKTE NER ANSIKTET MOT KUDDEN OCH SKREK O SKREK. HON VAR SÅ ARG.  SEN SÅ LUGNADE HON NER SIG LITE, OCH JAG LA NASSE (FRÅN NALLE PUH, HON FICK DEN SAMMA DAG HON FÖDDES. OCH GILLAR DEN, KATTEN OCH EN FILT FRÅN IKEA. ) MELLAN HENNES ARMAR SÅ HON KUNDE KRAMAS MED DEN. SEDAN SNURRA JAG FILTEN RUNT HENNE, OCH BULLADE UPP LITE RUND OMKRING HENNE. SEDAN DROG JAG UPP SPELDOSAN SISTAA GÅNGEN OCH HON SOMNA. SÅ SKÖNT... MEN JAG BÖRJAR JU UNDRA OM ALLT ÄR VÄRT DET ?! NU SKA JAG SPELA LITE BLACK OPS( CALL OF DUTY ; BLACK OPS. ÄR LITE AV EN SPELNÖRD JAG ) :-P  IMORGON SKA VI BAKA TÅRTA, FÖR IGNACIO'S ( MIN POJKVÄN'S SYSSTERS POJKVÄN :P) PAPPA ÄR PÅ BESÖK FRÅN TYSKLAND, OCH HAN FYLLER ÅR IMORGON, OCH EFERSOM VARKEN IGNACIO ELLER PAMELA KAN BAKA EN TÅRTA FÅR VÄL VI GÖRA DET :) GODNATT :) SOV GOTT, FÖR DET TÄNKER JAG GÖRA :)

 
 
Maja-mamma till joel

Maja-mamma till joel

28 november 2010 01:03

det är klart att det är värt det.hon gråter ju inte för att hon far illa utan för att hon inte får som hon vill :) det är ju jobbigt i några dagar sen går det nog bättre. kämpa på bara,du gör ett bra jobb :)
pussss

http://mammasjoel.blogg.se

Johanna Berglund

28 november 2010 01:57

Jo visst, det är ju skillnad ifall hon hade gjort illa sig. Jag hoppas det att hon kan sova själv av dethär. Säger då det ha joel i sin säng kanske du slipper dethär. Kommer sakna att söva ner henne och ligga och krama henne när hon sover. Får sno några av henne när hon är vaken då :p nhaha

 
Maja-mamma till joel

Maja-mamma till joel

28 november 2010 12:12

Jag har redan börjat ha han i sin säng varje natt. Han somnar där själv på kvällen och vaknar runt 7 på morgonen :) men det kommer nog bli lite svårare när han blir äldre. Vill dom inte sova så vill dom ju inte,haha.men man får kämpa på så blir det nog bra till slut :)

http://mammasjoel.blogg.se

Johanna Berglund

28 november 2010 13:26

ja de är ju bra. Jag brkar lägga channel kl 23, sedan vaknar hon runt 10-11 på morgonen :) och eftersom jag lägger henne såpass sent så måste hon ju vara trött :p

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Berglund - 15 februari 2011 17:47

Nu är det såhär att jag har bytt ställe, bloggar nu på blogg.se men följ mig gärna där, jag hoppas min uppdatering ska gå lite bättre nu när vi fått hem våran dator igen. följ mig på minchannel.blogg.se   älskar er ;) ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 19:04


     är ute efter en ny mobil, eftersom min sony ericsson vivaz pro gick sönder, och jag skicka den på lagning så gav dom tillbaka pengarna ist för att laga den. så nu blire denna tror jag. :) ngn som  har den. fördelar/nackdelar ? :) ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 18:22

snart är min lilla Nellie 11 månader, 10 dagar kvar, sen äre bara en månad till hon fyller ett :) huga tiden har gått för fort :/ Just nu är det så mkt saker som händer i utveckling hos channel, hos håller just nu på att lära sig stå själv, som ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 18:21

jag tänkte ju bomba er med några inlägg nu , inte för ni klagar på den lilla uppdatering jag har, utan bara för att jag vill :) ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 18:15

hoppas ni kan se denna nu då :)           några låtar som spelar väldigt flitigt hos mig just nu. :) enjoy ...

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

Tidigare år

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Ovido - Quiz & Flashcards