17 år och Mamma

Direktlänk till inlägg 19 november 2010

Channel Alexandra Margareta Yevenes Berglund

Av Johanna Berglund - 19 november 2010 16:43

hon har många namn denhär damen. hehe. jag tänkte väl uppdatera er om Nel's utveckling nu, vad hon kan göra m.m :)


  Hon kryper :)

  Hon äter stora bitar :)

  hon kan stå med stöd.

  hon drar sig upp för möbler och försöker gå.

  hon är medveten om när det är mamma och pappa som kommer eller ej.

  hon vet när någon är sur.

  hon skrattar åt det hon tycker är roligt och grinar om nått gör henne ledsen.


  Hon ska testa gränser, t.ex om hon inte får dra i gardinerna och vi säger nej, så flinar hon och ser söt ut o gör det igen.

  Hon vill inte sova själv.

  hon är väldigt mammig, vilket gör det jobbigt för mig att duscha/toabesök m.m

   hon växer jätte fort :(


vet väl inte så mycket mer, hon har ju börjat fått välling iställer för ersättning, vilket gör henne mer mättande och hon spyr inte som hon gjorde förut.  hon har också börjat äta mkt vanlig mat, hon äter med oss så mycket som hon orkar, hon är majskrokar, frukt, rån, dricker mjölk vatten saft. och sådant. jag ger henne det jag tlr verkar vara ok ist för att lyssna på alla andra som säger nej till ditten och datten, visst så rådfrågar jag ju bl.a min pappa, farmor och faster då jag är osäker på vissa saker. det jobbiga just nu är ju att hon är så mammig, och att hon vill ha ALLT. allt ska testas, tugga på, pilla på, slå på m.m

är det verkligen 8 månader sedan jag låg där ? det har gått alldelens föör fort, vill bara spola tillbaka tiden, ångra att jag önskade at thon kunde krypa, för när hon lärde sig det blev hon såå stor direkt :( :(  

 
 
Ingen bild

din bror

20 november 2010 00:07

haha ja blir så glad när jag tänker på er specielt channel har inte tänkt på de du skrev här blev på jätte bra humör plötligt :P älskar er häsla juan :)

Johanna Berglund

20 november 2010 07:16

hehe, jag älskar dig också bror

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Berglund - 15 februari 2011 17:47

Nu är det såhär att jag har bytt ställe, bloggar nu på blogg.se men följ mig gärna där, jag hoppas min uppdatering ska gå lite bättre nu när vi fått hem våran dator igen. följ mig på minchannel.blogg.se   älskar er ;) ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 19:04


     är ute efter en ny mobil, eftersom min sony ericsson vivaz pro gick sönder, och jag skicka den på lagning så gav dom tillbaka pengarna ist för att laga den. så nu blire denna tror jag. :) ngn som  har den. fördelar/nackdelar ? :) ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 18:22

snart är min lilla Nellie 11 månader, 10 dagar kvar, sen äre bara en månad till hon fyller ett :) huga tiden har gått för fort :/ Just nu är det så mkt saker som händer i utveckling hos channel, hos håller just nu på att lära sig stå själv, som ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 18:21

jag tänkte ju bomba er med några inlägg nu , inte för ni klagar på den lilla uppdatering jag har, utan bara för att jag vill :) ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 18:15

hoppas ni kan se denna nu då :)           några låtar som spelar väldigt flitigt hos mig just nu. :) enjoy ...

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Ovido - Quiz & Flashcards