17 år och Mamma

Direktlänk till inlägg 30 juni 2010

uuuuscha

Av Johanna Berglund - 30 juni 2010 19:05

Idag var ju vi upp till BVC och min lilla flicka tog sprutorna :(( ja det stämmer, sprutornaa, det var två st, en i varje ben "/ stacckars lilla :( dock var det samtidigt dom gjorde det, två st tjejer som brukar vara där ena är barnläkare, hon som  undersöker :) hon är jätte snäll så vart lite lugnare. C fick sitta hos Juan, för jag kunde inte hålla i henne, jag kände bara när dom tvättade med sprit att det inte skulle gå, så hon fick sitta där, och hon var helt lugn ända till dom stack henne :( jag satt och titta ut genom fönstret,  och det gjorde så ont i mitt mamma hjärta och höra henne :( tårarna rann på mig, huaa. och hon grina och grina "/ ville bara ta henne. men juan fick trösta henne lite, och så fort ena barnläkaren vart klar för hon hann sticka lite före, så vände hon sig om och sa, " titta här får du se hur mycket hon har växt, hon har växt så bra, och ligger jätte bra efter sin kurva" och visade mig hennes journal samtidigt, och läng/vikt kurvan. just för jag skulle tänka på nått annat.

Stort tack till Disa och Barnläkaren för att ni hanterade det så bra, och dom var trevlig och snäll. också fick hon hepatit b spruta samtidigt eftersom Juan kommer från chile ( ifall vi ska åka dit längre fram hade vi fått vaccinera henne då) men nu behöver vi itne det, nu fick vi det gratis. :)   och om ca 3 månader ska hon få mer sprutor :/ uscha.. tkr inte om det. men dock så vart hon lugn igen ganska snabbt då hon fick nappen  och hennes nalle :)

Nu vägen hon 6375 g, och är 59 cm "lång", huvudomfång 41cm. Hon har bara växt en halv cm från förra gången vi var där uppe och det var den 1a juni :)


Hon är jätte svullen där på låret där hon fick sprutan :(  


Just nu ligger lilla tjejen och sover, efter vi var på BVC så gick vi in på apoteket och köpte alvedon till henne ifall hon blir gnällig eller febrig senare ikv, och så är det ju allmänt bra att ha alvedon hemma :)


Channel Alexandra Margareta Berglund Yevenes ♥ ♥

Juan Francisco Yevenes Araos ♥ ♥

Pappa ♥

Bror ♥

Farmor&Farfar

Ni är allt ♥

och några till då :D ♥ ni vet vilka ni är :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Johanna Berglund - 15 februari 2011 17:47

Nu är det såhär att jag har bytt ställe, bloggar nu på blogg.se men följ mig gärna där, jag hoppas min uppdatering ska gå lite bättre nu när vi fått hem våran dator igen. följ mig på minchannel.blogg.se   älskar er ;) ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 19:04


     är ute efter en ny mobil, eftersom min sony ericsson vivaz pro gick sönder, och jag skicka den på lagning så gav dom tillbaka pengarna ist för att laga den. så nu blire denna tror jag. :) ngn som  har den. fördelar/nackdelar ? :) ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 18:22

snart är min lilla Nellie 11 månader, 10 dagar kvar, sen äre bara en månad till hon fyller ett :) huga tiden har gått för fort :/ Just nu är det så mkt saker som händer i utveckling hos channel, hos håller just nu på att lära sig stå själv, som ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 18:21

jag tänkte ju bomba er med några inlägg nu , inte för ni klagar på den lilla uppdatering jag har, utan bara för att jag vill :) ...

Av Johanna Berglund - 13 februari 2011 18:15

hoppas ni kan se denna nu då :)           några låtar som spelar väldigt flitigt hos mig just nu. :) enjoy ...

besöksräknare :)

Bloggsvar !

About me :)

Hej, Johanna heter jag, är mamma till en underbar liten dotter som föddes 100323, vägde 2828 g och var 48 cm "lång", fick namnet channel. i min blogg kommer ni få läsa om min vardag tsm med channel och Juan (pojkvän, och pappan till barnet )

Bubbleroom

bloggerfy

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Sök i bloggen

bloggar jag läser

rösta !

När tror ni channel kommer börja gå, helt själv utan stöd ?
 9 månader
 10 månader
 11 månader
 12 månader/ 1 år
 13 månader/ 1 år & 1 månad
 14 månader/ 1 år & 2 månader
 15 månader/ 1 år & 3 månader
 16 månader/ 1 år & 4 månader
 17 månader/ 1 år & 5 månader
 18 månader/ 1 år & 6 månader

Ovido - Quiz & Flashcards